Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Životní dráhy adolescentů s rizikovým chováním
Dvořák, Václav
Téma bakalářské práce se zaměřuje na životní dráhy adolescentů s rizikovým chováním, která se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části se autor zabývá otázkou, proč se adolescenti začínají chovat rizikově, a podrobně popisuje faktory, které k tomuto chování vedou, včetně rodiny, výchovy, vrstevníků a školy. Dále se autor věnuje situaci adolescentů s rizikovým chováním v kriminálním světě a pojednává o různých aspektech kriminální kariéry, včetně participace, frekvence a délky kariéry. V práci se také nachází kapitola o primární prevenci ve školství a závěrečná část se zaměřuje na dva provedené výzkumy, které sledovaly vliv rodiny a záškoláctví na rozvoj rizikového chování. V teoretické části bylo využito několik grafických znázornění týkajících se výzkumů a projevů rizikového chování. V rámci bakalářské práce byl proveden kvalitativní výzkum, který měl za cíl zjistit vliv socializačních činitelů na rozvoj rizikového chování adolescentů. Výzkum byl proveden pomocí rozhovoru s čtyřmi respondenty, kteří měli anebo májí zkušenosti s rizikovým chováním.
Řešení rizikového chování školním metodikem prevence
Bělašková, Terezie
Bakalářská práce se zabývá tématem řešení rizikového chování školním metodikem prevence. Popisuje rizikové chování, které se vyskytuje na Středních odborných školách, zároveň přibližuje funkci a roli školního metodika prevence v souvislosti se školním poradenským pracovištěm, jakým způsobem lze rizikovému chování předcházet pomocí prevence a preventivních programů. Dále vymezuje definici konkrétních typů rizikového chování. Praktická část je zpracována pomocí kvalitativního výzkumu metodou polostrukturovaného rozhovoru, kterého se zúčastnili tři metodikové prevence ze Středních odborných škol a učilišť. Výsledky jsou analyzovány pomocí otevřeného kódování, které zahrnuje rozdělení dat do čtyř kategorií, které jsou hlavními objekty výzkumu.
Sexuálně rizikové chování u studentů středních škol
Koláček, Jakub
Tato bakalářská práce se zabývá sexuálně rizikovým chováním u studentů středních škol. Hlavním záměrem práce je, zmapovat tento druh rizikového chování, popsat jevy, které ho mohou způsobovat, jmenovat druhy sexuálně rizikového chování a jejich dopad na člověka a celkově přiblížit tuto problematiku čtenáři. Druhá část práce se pak zabývá vlastním výzkumem sexuálně rizikového chování u žáku na střední škole, za pomocí dotazníkového šetření. Cílem tohoto výzkumu je zjistit jaké druhy sexuálně rizikového chování se vyskytují mezi žáky a jaká je motivace k tomuto chování.
Záškoláctví na středních školách
Krejčová, Miluše
Bakalářská práce se věnuje oblasti záškoláctví na středních školách. Cílem je poznat, popsat a interpretovat míru záškoláctví u žáků středních škol. Teoretická část práce je věnována definici záškoláctví, jeho druhům, nejčastěji zjištěným příčinám, zakotvení záškoláctví v platné legislativě České republiky a možnostem škol při jeho řešení. Praktická část je potom věnována samotnému kvantitativnímu výzkumu, formou dotazníkového šetření, který má zodpovědět hlavní výzkumnou otázku, a to jaké jsou nejčastější příčiny a míra výskytu záškoláctví u žáků středních odborných škol, středních odborných učilišť a čtyřletých gymnázií. Dotazník byl distribuován prostřednictvím odkazu na internetu a jeho výsledky jsou podrobně analyzovány v grafech.
Okolnosti vedoucí k umístění dětí do konkrétního dětského domova se školou a možnosti prevence jejich rizikového chování
Dvořáková, Jitka ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá okolnostmi vedoucími k umístění dětí do konkrétního dětského domova se školou a možnostmi prevence jejich rizikového chování. Teoretická část představuje náhled do rizikového chování i institucionální výchovy. Praktická část představuje analýzu spisovné dokumentace a životních příběhů vybraných participantů za účelem zjištění okolností vedoucí k jejich umístění do vybraného konkrétního zařízení. Představuje také možnosti vzdělávání a možnosti prevence rizikového chování umístěných jedinců v tomto zařízení na základě rozhovorů s pedagogickými pracovníky. Záměrem práce je představení uceleného obrazu o problematice ústavní výchovy týkající se konkrétního dětského domova se školou. Závěrem šetření je zjištění, že okolnosti pro umístění se u jednotlivých participantů vyplývající jak analýzou rozhovoru, tak analýzou dokumentace, shodují. Zásadní nesnáz pramení z rodiny, tedy nevyhovující sociální podmínky, často nefunkční prostředí rodiny. U všech vybraných participantů se objevuje rizikové chování zahrnující sociálně patologické jevy, například návykové látky, nevhodná parta, trestná činnost, záškoláctví, útěky a další, které výrazně narušují a ovlivňují rodinné vztahy. KLÍČOVÁ SLOVA dětský domov se školou, institucionální výchova, rizikové chování, ústavní výchova
Náročné chování v základní škole a možnosti jeho řešení
Martínek, Vojtěch ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice náročného chování u žáků na druhém stupni jedné vybrané základní školy. Výstupem práce je zjištění úrovně informovanosti pedagogů o výskytu náročného chování žáků dané školy, možnostmi jeho řešení a povědomí o institucích, se kterými mohou na řešení náročného chování žáků spolupracovat. Bakalářskou práci tvoří dvě části, a to teoretická a výzkumná. Teoretická část se zaměřuje na popis syndromu ADHD, obranné mechanismy a obecné zásady přístupu k žákům ze strany pedagogů. Dále se práce věnuje vybraným typům rizikového chování a možnostem řešení ze strany školy. Výzkumná část obsahuje výsledky průzkumu realizovaného kvantitativní metodou prostřednictvím techniky dotazníku pro pedagogy vybrané základní školy a je doplněna rozhovorem se školním metodikem prevence sociálně patologických jevů. Cílem průzkumu bylo zjistit četnost výskytu jednotlivých typů náročného chování, informovanost o možnostech řešení náročného chování a které způsoby řešení učitelé používají u tohoto chování ve své praxi. Rozhovor se školním metodikem prevence doplňuje výstupy z dotazníků a poskytuje pohled ze strany odborníka na tuto problematiku v dané škole. Výsledná data jsou prezentována formou grafů a jejich popis doplňují informace z rozhovoru se školním metodikem prevence. V závěrečné...
Využití metod a technik dramatické výchovy v třídnických hodinách
Piklová, Iva ; Sobková, Ivana (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Předložená práce se zabývá možností využití dramatické výchovy za účelem prevence a řešení problémových situací ve škole. Třídnické hodiny hrají při práci s třídním kolektivem zcela zásadní roli. Učitel má během nich možnost nejen řešit organizační záležitosti ale také budovat ve třídě pozitivní klima. Dramatická výchova mu v tomto ohledu může do značné míry pomoci, protože se jedná o velice efektivní nástroj osobnostního a sociálního rozvoje. Cílem předložené práce je ověřit účinnost dramatické výchovy jako nástroje prevence a řešení problémových situací v třídnických hodinách. Za tímto účelem bylo připraveno šest třídnických hodin založených na principech dramatické výchovy. Tyto lekce se zaměřují na budování dobrých vztahů ve třídě, rozvoj komunikačních dovedností, prevenci šikany a budování respektu vůči osobám z odlišných sociokulturních podmínek. Jednotlivé lekce byly realizovány ve vybrané třídě, aby bylo možné posoudit jejich využitelnost pro praxi. Efektivita navržených lekcí byla ověřována prostřednictvím dotazníkového šetření a hospitací ze strany školní psycholožky. Na základě průběhu realizace jednotlivých vyučovacích hodin a z výsledků dotazníkového šetření mezi žáky bylo zjevné, že žáci na tento typ třídnických hodin reagovali velice pozitivně. Dotazníky byly zpracovány formou...
Rizikové chování žáků základních škol a jeho prevence
HERZÁNOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zabývá problematikou rizikového chování na základních školách a jeho prevencí. Tato práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části jsou charakterizovány různé typy rizikového chování, faktory, které ovlivňují jejich vznik a příčiny vzniku rizikového chování. Práce pojednává také o problematice šikany, o jejím vývoji, diagnostice, důsledcích a o jejím řešení. V práci je vysvětlena role základní školy v ochraně a prevenci a funkce učitele, metodika prevence, školního psychologa, speciálního pedagoga a výchovného poradce. Praktická část je věnována rozhovorům s učiteli, kteří se s rizikovým chováním setkali a řešili jej. Cílem bakalářské práce je popsat problematiku rizikového chování na základních školách a zjistit, s jakými případy rizikového chování se pedagogové setkali, jak vnímají preventivní programy a s kým při řešení rizikového chování spolupracují.
Metodika prevence návykových látek na střední škole
VIRÁGOVÁ, Eva
Bakalářská práce se zabývá metodikou prevence návykových látek na střední škole. Cílem této práce je získat informace o preventivním programu na konkrétní střední škole, jakým způsobem jim tento program funguje a co pro to dělají, aby byl úspěšný a funkční. Práce je zpracovaná do dvou ucelených částí. V teoretické části naleznete klasifikaci a druhy návykových látek, problematiku závislosti, charakteristiku osobnosti žáka střední školy, vymezení pojmu a problematiky prevence. Východiskem pro tuto práci bylo studium literatury, internetových stránek a jiných materiálů zabývajících se drogovou problematikou. Praktická část bakalářské práce se zabývá metodikou prevence návykových látek na konkrétní střední škole. Jedná se o rozhovor s metodičkou prevence o preventivním programu odehrávající se na škole, na které působí. V závěru naleznete vyhodnocení daného rozhovoru.
Subjektivní hodnocení úspěšnosti preventivního působení kurátora OSPOD
ZÍKA, Milan
Předmětem této bakalářské práce je preventivní působení kurátora pro děti a mládež na děti s rizikovým jednáním. Cílem je zjistit, zda kurátor hodnotí toto své působení jako efektivní. Tento cíl je zodpovězen prostřednictvím dílčích výzkumných otázek, které zprostředkovávají náhled na to, co vše ovlivňuje úspěšnost jeho působení. V teoretické části bakalářské práce jsou objasněny základní pojmy - OSPOD, kurátor, dítě a rizikové jednání, prevence. Praktická část pak v návaznosti na teoretickou specifikuje cíl výzkumného šetření, popisuje metodologii a je zde konkretizován výzkumný soubor. Dále jsou zde uvedeny, analyzovány a diskutovány výsledky výzkumného šetření. V závěrečné části práce je shrnutí a vyhodnocení výsledků výzkumného šetření, včetně návrhů na zefektivnění preventivního působení na rizikově jednající děti a činností s tím souvisejících.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.